DOKUMENTAR: SØGNE-FOLKENE SOM ENDRET LOVEN.

En minidokumentar om sammenslåingen av Kristiansand, Søgne og Songdalen kommune, og de som kjempet for å bevare sin lokale identitet.

Til tross for et nei fra innbyggerne, ble kommunene tvangssamenslått og nå ønsker de å rette opp i denne uretten.

Vi utforsker motivasjonene bak ønsket om lokalt selvstyre og den følelsesmessige tyngden av å ha blitt oversett.

Og visst er Norge et fantastisk land, her er faktisk politikken slik at dersom en urett er begått, kan en eller flere vanlige innbyggere være med å påvirke til juridiske endringer.

Hør om hvordan lovgivningen har utviklet seg for å gi innbyggerne større innflytelse i saker som angår deres nærmiljø.

En hilsen fra NettReportasjen

Ulike meninger og perspektiver er en del av fundamentet til demokratien vi lever i, og det er en fin ting!

Vi ønsker å oppmuntre til åpen dialog og diskusjon, men også minne om viktigheten av å utveksle synspunkter med respekt.

På forhånd, takk

Tags: